het begin van week 2 - Reisverslag uit Balen, België van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu het begin van week 2 - Reisverslag uit Balen, België van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu

het begin van week 2

Door: abe en Diana

Blijf op de hoogte en volg Accent

08 April 2013 | België, Balen

Na een lange wereldreis kwamen wij aan in Mol Belgie. Wisten jullie ook dat er een De Mol bestaat in Frankrijk? nou, wij wel!!

Hoera, onze collega's meneer van Hoff en mevrouw Spek hadden de koffie al aanstaan en hun koffers natuurlijk en Cleopatra het konijn. Snel de auto inpakken en de overdracht van de leerlingen...... opeens, Paniek.. Cleo was uit haar mandje geklommen. " doet ze normaal nooit", aldus mevr. Spek. Rennend achter het konijn aan om haar weer in het mandje te krijgen. Na deze vermoeiende bezigheid klommen meneer van Hoff en mevr Spek in de auto en werd het konijn wederom in de kofferbak gestopt. De overdracht vond plaat op een terras. Ja, en de zon scheen voor het eerst deze lente. Natuurlijk mocht Cleo niet in de kofferbak blijven, dus werd ze met mand en al op een stoel bij de tafel gezet. mevr. Spek vond het doodnormaal en zag de verbaasde gezichten van de andere mensen om haar heen totaal niet, wij wel. Na een uitgebreide overdracht keerden meneer Hoff en mevr. Spek terug naar het zonninge Nederland en reden wij naar het park. Daar aangekomen bekeken wij het rooster van de leerlingen.. Totdat de meisjes van het zwembad terugkwamen. gezellig dronken wij iets met elkaar, totdat het plots over zessen bleek te zijn. En ja, als goede Nederlanders is dit etenstijd. Mevr. van de Steege ging snel een pan Indonesische pindasoep maken en meneer Abe liep mee met de meisjes om te zien of hun maaltijd voldeed aan de schijf van vijf. Geen idee of het eten van de meisjes was aangebrand of tot pap was gekookt of.... , maar Deveny, Luciana en Arina kwamen na hun maaltijd een soepje eten. Het was wel super gezellig met die meiden aan tafel.. Ze vonden het weer zo'n luxe om zo aan te schuiven dat wij het aanbod kregen: " mevr. als wij nu ons overbleven geld aan u geven, mogen wij dan elke avond hier eten????? De grapjassen. Wel goed nieuws voor het thuisfront. Geen gezeur over het eten. ze zijn super blij dat ze weer mogen mee-eten.

elke avond om 20.00 vergaderen wij met de kids. Tijd om te horen hoe het met ze gaat. Alle leerlingen vertelden wat ze allemaal al gedaan hadden. Even gechecked of er goed gegeten werd, genoeg geslapen enz. Het zal jullie niets verbazen dat beide onderdelen niet geheel voldoende was.

Na de vergadering rennen naar het hoofdgebouw, want wij hadden daar een afspraak met Wifi. Shannon bleef lekker thuis en ging tv kijken.
gezellig zaten wij daar met elkaar te wappen, facebooken, bellen, mailen enz...Luciana sloeg nog een huwelijksaanzoek af en volgens schema om 10.30 u. terug naar onze huisjes. Terrence kwam nog een pan pindasoep scoren. Want jongens in de groei hebben voor het slapen gaan weer trek natuurlijk. Deveny haalde nog even oordoppen op voor een heerlijke nachtrust. en het werd stil in het huisje van de docenten. Hopelijk ook in die van de meisjes en de jongens.

Vele groeten uit Belgie: Abe en Diana

ps: oordopjes hebben geholpen, Deveny heeft heerlijk geslapen. alleen de wekker niet gehoord. Klein detail.

• 08 April 2013 - 11:47

Jan Hofman:

Beste Mensen,

Wat leuk om julie verhaal te lezen. En te lezen hoe het is om zo met elkaar in het buitenland te zijn.

Pas goed op elkaar en op het konijn!

Collega's: succes metd e begeleiding. Fantastisch dat jullie de jongeren deze kans geven.

jan Hofman

• 08 April 2013 - 17:02

Mettine &Ronny:

Hallo Iedereen

Eindelijk horen we eens hoe het er daar aan toegaat.
    Met een goed verslag van de dag mijn complimenten daarvoor.
    En met foto"s erbij van de werkzaamheden leuk om te zien.
    En ja wat is er lekkerder om in een huisje zo aan tafel te kunnen schuiven ik zeg schep op.
    Deveny ik ben blij om te lezen dat je eindelijk eens heerlijk hebt geslapen .
    Doe vanavond maar 1 oordopje in haha
    Je krijgt de groetjes van fam v/d Bor en ik hou ze op de hoogte van je avontuur.
    Voor straks eetsmakelijk en een fijne avond
    Groetjes Mettine en Ronny

• 08 April 2013 - 22:04

Eveline:

Helemaal geweldig, foto's,

eindelijk een idee van het park, nou ze kunnen niet genoeg komen, foto's

ach en wat is er idd lekkerder dan aan schuiven voor een lekkere pan soep, morgen maar weer zou ik zeggen. Enne verslapen Deveny, je had ook je buurvrouw kunnen vertellen dat ze je wakker moet maken, want ja je kan niet werken zonder een goede nacht rust.

En dit is een excuus, meid slaap maar lekker uit, thuis weten we dat je niet lui bent

maak nog ff plezier, want we tellen af

heel veel liefs uit Nijkerk allemaal

• 08 April 2013 - 22:09

Eveline:

moet nog wel even Roderick mijn complimenten maken dat hij met een konijn net zo handig omgaat als dat hij met de jeugd kan, ik denk niet dat iedereen dat zo had aan gepakt, je had hem ook op de trein kunnen zetten naar de vogeltjes markt in Antwerpen. Maar einde van het jaar weten we leuk kadootje voor je, we hebben er nu al zin in haha