de dag is weer begonnen - Reisverslag uit Balen, België van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu de dag is weer begonnen - Reisverslag uit Balen, België van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu

de dag is weer begonnen

Blijf op de hoogte en volg Accent

10 April 2013 | België, Balen

dag achterblijvers, de dag is weer begonnen. Wij zijn blij onze doelen van de vorige dag te hebben gehaald. alle leerlingen hebben gezond gegeten en sliepen als roosjes. Hier knappen ze van op en hebben ze weer energie om de laatste dagen door te komen.

Ons programma zag er vanmorgen zo uit:
Terwijl wij (Abe en ik) aan het ontbijt zaten en jawel met verse eieren van Abes kippen, kloppen de leerlingen die vroeg moeten werken op de deur. Even goedemorgen zeggen.... Leuk hoor. Daarna volgens wij hen naar hun werk. Vandaag hebben wij als doel te kijken om nog wat foto's van hen tijdens het werken te nemen. Niet altijd mogelijk omdat zij verspreid zitten over het park. Dus zo naar het zwembad. Hele uitdaging want Abe en ik volledig gekleed in een bloedheet subtropisch zwembad.. Hopelijk beslaat de lens niet tijdens het fotograferen. de leerlingen lopen daar rond en moeten opletten of alles er veilig aan toe gaat. Daarnaast mogen sommigen watermonsters nemen om te kijken of het water oke is. Dit vinden ze super leuk. Ze staan daar in korte broek en t-shirt en voelen zich een echte werknemer.

in hun pauze snel een zwembroek aan en even zwemmen...

de leerlingen die vandaag in het groen werken hebben hele andere werkzaamheden. Zo mogen ze dakgoten leeghalen. Die zitten nl vol bladeren. Vinden ze maar raar dat dit eruit moet. Dus maar even gesproken over de gevolgen van het er niet uithalen.
daana ligt het hele, super grote park vol met bladeren. Dus harken, harken en nog eens harken. Soms maken ze terrassen in orde en maken ze tuinmeubilair schoon. Jammer dat de zon ver te zoeken is, want we hadden graag op zo'n schoon terras gezeten, ha, ha. ook mochten ze onderhoud plegen aan waterleidingen. Nu heb ik vele kwaliteiten, brrrrr maar geen idee waarom en hoe.. Vraag het gerust aan hen. Zij weten alles.

De animatie blijft een leuke plaats om te werken. Ze knutselen met kinderen, spelen bingo of voor dj. ouders kiezen zelf of zij wel of niet aanwezig zijn. er is ook een kinderdisco....

---- ook disco voor mensen jong van hart. lachen om te zien dat iemand waarvan je het niet verwacht helemaal losgaat. oh, wij waren het niet!!!

Leerlingen werken ook in de housekeeping. Dit valt niet mee, want in 20 min tijd moet een huisje schoon zijn. Sinds wij dit weten.... vandaar dat alles " schoon" is. Petje af voor allen die in de houskeeping werken. Wist u dat onze meisjes de muren hebben gepoetst in hun eigen huisje???????????????

ontbijtbuffet en restaurant spreken een beetje voor zich. Borden wassen, afruimen, achter de bar, mensen bedienen. Over het algemeen vinden ze dit werk leuk. Wel altijd diensten tot 22.00 u. s avonds. Ze hebben ook bier mogen tappen. Leerlingen vinden dit best eng. Mensen kijken op je handen en dan een goed biertje tappen met een schuimlaagje erop van 2 vingers breed (toch??).
dat er geen alcohol mag worden gedronken, weten de leerlingen goed. Gisteren mocht iemand een zelfgetapt biertje proeven, maar zei " NEE, anders moet ik naar huis" . Wat geweldig zijn onze leerlingen. Wij drinken als begeleiders ook geen enkele druppel alcohol, maar mochten wel ruiken aan bierruikende handen.......

Nou, een fijne dag in Nederland, Wij gaan leerlingen spotten..
hopen dat de zonnebank vrij is, zodat wij net kunnen doen dat Belgie zover weg is dat daar de zon scheen...

later de de dag/avond hopen wij weer foto's te plaatsen, dus kijk uit naar ons allen. Mocht u de avondfoto's niet zo helder/scherp vinden. Tja, foto's worden genomen met ipad en die rust het liefst s avonds uit.

tot gauw, Abe en Diana

• 10 April 2013 - 13:44

Mettine &Ronny:

Goede middag Belgie

Wat een genot zo ontbijt ik hoop voor Diana dat Abe alleen de eieren heeft mee genomen en zijn kippen thuis heeft gelaten haha.
    Anders maken jullie het wel heel bont met huisdieren daar in Mol.
    Ik ben ook zo nieuwsgierig naar de foto"s van de werkzaamheden zijn er al wel wat geplaats maar kan nog veel meer bij
    Is het ook mogelijk om foto's te maken waar ze met de Belgen op staan leuk om te zien waar ze mee werken.
    Petje af voor de persoon die dat pintje heeft laten staan en aan de regels denkt toppie.
    En de rest van de leerlingen jullie zijn goed bezig daar als ik lees wat jullie allemaal doen.
    Ik zou zeggen maandag hebben jullie recht op een snipperdag haha.

Iedereen een fijne dag
    groetjes Mettine en Ronny

• 10 April 2013 - 20:40

Eveline:

een snipperdag, zou je niet willen weten Mevrouw Cox, of ze werkelijk bladeren uit de dakgoot halen enz enz, misschien moeten ze maar eens een gezellige dag bij jouw moeders thuis laten zien wat ze zowel geleerd hebben.
    Maar allen in Belgie ik ben ook trots op jullie hoor, geniet nog even van jullie laatste dagen, jij ook Deveny, hoe is het met je hand????

groetjes

Accent

Accent Nijkerk internationaliseert! Inmiddels zijn er door leerlingen en docenten reizen gemaakt naar Engeland, Frankrijk, België, Griekenland, Duitsland, Malta, Polen en Tsjechië. De komende tot de zomervakantie van 2015 vinden er nog vier reizen plaats! Een studiereis naar Londen, een buitenlandstage van twee weken in België en twee projectweken in Tsjechië, waarvan één klusweek voor technische aanpakkers én een week, waarin kansarme kinderen een toffe vakantie krijgen aangeboden door Ton en Susanne Boekhout en leerlingen en docenten van Accent Nijkerk.

Actief sinds 11 April 2010