Op school in Poznan - Reisverslag uit Poznań, Polen van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu Op school in Poznan - Reisverslag uit Poznań, Polen van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu

Op school in Poznan

Door: Margreet Lakerveld

Blijf op de hoogte en volg Accent

08 Oktober 2013 | Polen, Poznań

De treinreis is heel goed verlopen. Alleen kwamen we met ruim anderhalf uur vertraging aan in Poznan. Maar daar stonden de docenten ons op te wachten en kon ons avontuur op school beginnen.
In de schoolkantine kregen we een heerlijk ontbijt met warme worstjes. Het was inmiddels half elf, dus dat ging er wel in :)
Daarna gingen we naar de derde klas en zei hadden leerlingen toneelstukjes voorbereid. Een groep meisjes zong Poolse liedjes en speelden muziek. Heel mooi! Wij hebben van een lied het refrein geleerd. De woorden waren nog wel erg moeilijk! Maar het ging goed.
Na de muziekles was het tijd voor een traditioneel volksdansje. Iedereen deed goed mee!
De volgende les was tekenen. Samen met de leerling uit het gastgezin versierden we een t-shirt. Daar moesten tekeningen en teksten op worden geschilderd die te maken hadden met de ontmoeting tussen Polen en Nederland.
De resultaten nemen we mee naar huis. De opdracht was erg leuk, zo moest je direct praten met je Poolse medeleerlingen !
Als laatste was er de lunch. Wel iets anders dan in Nederland. Geen simpel broodje kaas!! Eerst tomatensoep, daarna gebakken kip, aardappelen en salade. En ook nog een toetje.. Appeltaart met slagroom! Jurrian lustte zelfs nog twee stukken appeltaart...
Rond half drie was de schooldag afgelopen. De leerlingen vertrokken naar het gastgezin. Vanavond is er weer een gezamenlijke leerlingen activiteit: bowlen!
Het was een erg leuke en goede dag.
De leerlingen en docenten op de school zijn erg aardig en gastvrij.

• 08 Oktober 2013 - 15:48

Annelies Petersen:

Wat enorm leuk om te lezen. Ja, appeltaart daar lust Jur wel pap van, vooral MET slagroom.
    Jammer dat de verbinding slecht is, want t face timen mislukt keer op keer. Fijn dat we dan toch op deze manier mee kunnen leven.
    Groetjes van het thuisfront.

• 08 Oktober 2013 - 16:59

Hester Koopman:

Klinkt echt heel leuk allemaal! Ben benieuwd naar het t-shirt.
    En wat een uitgebreide maaltijd!
    Groetjes van ons.

• 08 Oktober 2013 - 17:11

Alida Van Dijk:

Wat een maaltijd. Lekker hoor. Zal andrea wel smaken. Ziet er allemaal best wel gezellig uit.
    Groetjes van ons.

• 08 Oktober 2013 - 17:26

Matthe En Trudie:

Maurits heb je vannacht lekker geslapen? en ik zie op de foto.s dat jullie lekker bezig zijn met Gymmen, eten en drinken, je zal wel een leukere ervaring vinden in Polen.
    Breng je nog een rottegheidje meen voor Opa en Oma.
    Geniet maar lekker met al die mooie Poolse meisjes.
    Gr van ons en van Charlotte.

heeey maupie.... hier je zusje.,.... ik mis je heeeeel erg... het is hier super saai zonder jou..
    xxxx charlotte.....

• 08 Oktober 2013 - 18:03

Jozien Quanjer:

Hi Lourenco, ziet er gaaf uit. Ben heel benieuwd naar het t-shirt en volksdansen.... best wel lastig dat volksdansen, mag je thuis met Molly voordoen :) xxx

• 08 Oktober 2013 - 18:36

Diederik Koopman:

Hoi Matthijs, leuk dat dansen, wordt nu vast je hobby, is het tshirt een beetje gelukt, je hebt er toch wel met grote letters AJAX onder gezet. Veel plezier met bowlen vanavond en succes in je gezin. Gr. Papa

• 08 Oktober 2013 - 19:59

Willem De Jonge:

Nou, dat ziet er allemaal prima uit! Wat gaaf om met z'n allen zo naar een ver land te gaan en leuk dingen te doen. Veel plezier, en ben benieuwd naar jullie volgende bericht. En Mart... Lekker quaterpounder? Groetjes, pappa.

• 08 Oktober 2013 - 20:58

Mevrouw Hoekerd:

Wat leuk om te lezen dat jullie het leuk hebben! En vanavond lekker bowlen, veel plezier!
    Heel veel groetjes voor iedereen daar!

• 08 Oktober 2013 - 21:06

Willeke Kok:

Ha Eva,

Wat fijn dat de reis goed gegaan is. Wereldburger hoor! Wij zijn trots op je .....
    en de rest van de groep mag ook trots op zichzelf zijn.
    Maak er een paar leuke dagen van. We zijn benieuwd naar je verhalen.
    Binnenkort maar een Poolse avond organiseren......
    powitać
    ome Robert, tante Willeke, Veerle en Lennaert xx

• 08 Oktober 2013 - 21:51

Jet De Jonge:

Hoi Mart! Wat ziet dat er allemaal gezellig uit! En je doet ook veel leuke dingen! Ik ben benieuwd naar je avonturen, en hoop dat je straks het volksdansje nog kan voor doen! Veel plezier nog, en veel groeten van Frans, Jet, Anne, en Maud

• 09 Oktober 2013 - 08:30

Bram Van Den Boogaard:

Goedemorgen Poznan!
    Hebben jullie allemaal lekker geslapen? Nog een nachtje in Polen en dan alweer richting een steeds natter wordend Nederland. Gek idee dat de reis er vandaag alweer voor de helft op zit. Van Maurits hoor ik dat jullie vandaag weer allemaal leuke dingen gaan doen. En dat terwijl heel Nederland aan het werk is! Stelletje bofkonten met zn allen! Geniet lekker vandaag en voor Maurits: genieten man! Je komt niet iedere dag in Poznan! Ben best wel een beetje jaloers.

Veel plezier!
    Pappa

• 09 Oktober 2013 - 11:11

Mevrouw Wagemaker & Klas 1B:

Hallo allemaal,

Wij hier zijn best jaloers op de stukken appeltaart met slagroom onder schooltijd.. Klinkt heerlijk! Wij zijn blij dat jullie veilig aangekomen zijn na de lange reis in de trein met vertraging!
    We wensen jullie nog een mooie tijd toe in Polen en geniet van al het lekkere eten!
    Alvast een goede terugreis gewenst,
    Groetjes van alle leerlingen van klas 1B en mevr. Wagemaker! :)

• 09 Oktober 2013 - 16:19

Marian De Jonge:

Hé Mart en anderen,
    Wat ziet het er allemaal gezellig uit.
    leuke dansjes, lekker eten en samen dingen maken.
    Allemaal nog veel plezier en tot gauw.
    groetjes, poek, fred, geert, maartje en pieter.