Een dagje Poznan - Reisverslag uit Poznań, Polen van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu Een dagje Poznan - Reisverslag uit Poznań, Polen van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu

Een dagje Poznan

Door: Margreet Lakerveld

Blijf op de hoogte en volg Accent

10 Oktober 2013 | Polen, Poznań

Het was fijn om elkaar vanmorgen weer te zien. De leerlingen raakten niet uitgepraat over het bezoek aan het prachtige voetbalstadion. Ze hebben alles al bekeken, zelfs de kleedkamers en de jacuzzi. De jongens hebben daar zelfs ingezeten!!!

De leerlingen hebben het enorm getroffen in de gastgezinnen. Het eten gisteravond was bij iedereen heerlijk. We zijn onder de indruk van de gastvrijheid.

Het is vandaag heerlijk weer, lekker warm en zonnig. Een goede dag om Poznan te bezoeken.
We starten bij het concentratiekamp van Poznan. We zagen de voormalige gaskamers en de ruimtes waar de gevangenen moesten verblijven. Een ruimte van 20 x 5 meter, waar 200-300 mensen op elkaar zaten gepropt.
We waren allemaal erg onder de indruk.

Daarna was er een sightseeing tramrit door de stad. We hadden een tram speciaal voor ons. Poznan is een hele grote stad. Met heel erg veel trams en verkeer.

Om twaalf uur kwamen we aan op het centrale plein. Precies om twaalf uur klonk er trompetgeschal en kwamen er twee geiten uit de toren en begonnen tegen elkaar te bokken.

Poznan is een hele mooie stad. We hebben een wandeling door de stad gelopen, op weg naar het pannenkoekenhuis. Er zijn veel verschillende pannenkoeken, kiezen was best moeilijk. Vooral omdat de menukaart in het Engels was.

Vanmiddag is er nog tijd om te winkelen in het grote winkelcentrum. Daarna gaan de leerlingen terug naar de gastgezinnen om hun bagage op te halen en afscheid te nemen.

En... wist u dat...
Andrea en Mart nog lang niet naar huis willen??
Maurits, Mart, Laurenco en Mattijs het plein zo interessant vonden dat ze een extra rondje hebben gelopen?
Redouan op de foto ging met twee politieagenten?!
Jurrian elke dag een uur moet rijden naar zijn gastgezin en dat hij een stijve nek heeft door het rijgedrag van de gastmoeder!
Eva en Agata ( haar Poolse maatje) wel zusjes lijken...

Nog een paar uurtjes in Poznan, vanavond nemen we trein naar huis.
Tot morgen!!!

• 10 Oktober 2013 - 14:50

Bram Van Den Boogaard:

Hallo allemaal!
    Wat klinkt dat allemaal gezellig. Misschien moeten jullie maar daar blijven. Niet dat ik jullie niet graag terug zie komen maar de Telegraaf geeft aan dat het vrijdag bibberen wordt (soms wel onder de 10 graden). Regen, wind en koude. Hoe Nederlands willen jullie het hebben?

Geniet nog lekker even de laatste uurtjes, een goede reis en morgen staan we weer in grote getalen op jullie te wachten!

@ Maurits: geniet nog lekker even van je harde treinbed :-) Morgen slaap je weer lekker in je eigen bed! Gezellig dat je morgen weer thuis bent!

Goede reis!
    Pappa

• 10 Oktober 2013 - 15:19

Hester Koopman:

Hoi hoi, wat een leuke en indrukwekkende dingen doen jullie allemaal!
    Nog een paar uurtjes van Poznan genieten en dan vertrekken jullie weer naar Nederland.
    Wat fijn dat het zo goed is gegaan in de gastgezinnen.

Een goeie reis terug voor jullie allemaal !
    En Eva, ik mis je wel hoor, fijn dat ik je morgen weer zie!

Liefs, mama (en natuurlijk ook van de rest.)

• 10 Oktober 2013 - 15:28

Evelien:

Ik kan wel begrijpen dat je nog niet naar huis wilt mart. Maar we missen je wel en zijn erg benieuwd naar je verhalen. Doe ze daar allemaal de groeten en iedereen bedankt voor deze mooie ervaringen. Een goede reis en tot morgen.
    Liefs mam

• 10 Oktober 2013 - 16:08

Annelies:

Wat hebben jullie allemaal leuke dingen gedaan en gezien. Maar ook weer fijn om je morgen weer te kunnen knuffelen Jur!!
    XX mama

• 10 Oktober 2013 - 16:38

Alida:

Goh wat hebben jullie leuke dingen gedaan, jammer dat het zo snel voorbij gaat"
    Goede terugreis en tot morgen.
    Groetjes

• 10 Oktober 2013 - 20:36

Jozien Quanjer :

Weer een super leuke dag gehad zo te lezen! Ben heel benieuwd naar de verhalen. Morgenochtend weer thuis. Ik sta strak op tijd in Amersfoort, heb je gemist Lourenco!! Xxx

• 10 Oktober 2013 - 21:59

Matthe En Trudie Hogervorst:

Maurits het zit er weer op, wat hebben jullie een mooie week gehad,veel gezien en beleefd, maar nu zit het erop jammer zeker. morgen ben je weer thuis, geniet nog van de treinreis dan zien wij elkaar morgen weer.
    Doe je sjaal maar om want het word hier heel koud, en slaap maar lekker in de trein.
    Oma en Opa

Accent

Accent Nijkerk internationaliseert! Inmiddels zijn er door leerlingen en docenten reizen gemaakt naar Engeland, Frankrijk, België, Griekenland, Duitsland, Malta, Polen en Tsjechië. De komende tot de zomervakantie van 2015 vinden er nog vier reizen plaats! Een studiereis naar Londen, een buitenlandstage van twee weken in België en twee projectweken in Tsjechië, waarvan één klusweek voor technische aanpakkers én een week, waarin kansarme kinderen een toffe vakantie krijgen aangeboden door Ton en Susanne Boekhout en leerlingen en docenten van Accent Nijkerk.

Actief sinds 11 April 2010