Woensdag 10 oktober: Tempels en de zee - Reisverslag uit Lárisa, Griekenland van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu Woensdag 10 oktober: Tempels en de zee - Reisverslag uit Lárisa, Griekenland van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 oktober: Tempels en de zee

Blijf op de hoogte en volg Accent

10 Oktober 2012 | Griekenland, Lárisa

De dag startte met een inspectie van de bus door de politie. Dit moet elke busreis gebeuren, als je met leerlingen gaat reizen! De bus was veilig verklaard zodat wij naar Dion vertrokken. Daar stond de tempel van Zeus. Wij bezochten het museum en de opgravingen. De laatste helaas in de regen. Het was gelukkig droog toen we aankwamen in plaats aan de kust, een soort Zandvoort. We gingen lunchen in een echt Grieks restaurant. Selien en Deveny aten zelfs inktvis!!! Het eten was heerlijk. Daarna was er wat vrije tijd. Leerlingen keken wat rond en sommige docenten maakten een duik in de zee. Onderweg naar Larisa maakten we nog een uitstapje naar een kasteel, boven op een heuvel. Het uitzicht was prachtig. Het Engels praten gaat steeds beter. Soms vergeten Selien en Deveny dat ze tegen ons Nederlands kunnen spreken. De contacten met de groep en de gastouders zijn leuk. Deveny mag zelfs in de vakantie terukomen! Selien kreeg een compliment van de Duitse leerlingen. Ze praat Duits als een Duitser en niet als een Nederlander. Al met al een leuke en leerzame dag.

• 10 Oktober 2012 - 20:44

Ronny:

hallo dames
    wat hebben jullie vandaag een kilometers gelopen geen wonder dat je alles eet
    en vanavond weer naar het terras toe maar
    dat wordt afkicken voor jullie als je terug bent
    heel veel plezier morgen op de heuvel
    en zorg goed voor elkaar
    geniet maar van al dat lekkers
    want volgende week wordt het gewoon een speklap :p
    groetjes Ron en Mettine

• 10 Oktober 2012 - 20:54

Emmy Weeda:

Hallo daar allemaal! Jullie verhalen klinken goed zeg! Mooie dingen bekijken, heerlijk eten en dat alles samen met een stel gezellige mensen. Het is erg leuk om jullie zo te volgen en de foto,s te bekijken. Veel plezier, geniet ervan en ik ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen! Een Nijkerkse groet van Emmy Weeda

• 10 Oktober 2012 - 20:54

Aline/Rut /Walter En Esther:

Ha Selien,
    Geweldig dat je daar bent,what an experience, jullie zien er ook'hongerig 'uit op de foto's.geniet ervan hé en jammer morgen is het alweer donderdag en dan kom je weer snel naar dit koude kikkerlandje,groetjes van ons allemaal;)

• 10 Oktober 2012 - 22:04

Eveline:

Hoi Defeny,

ik dacht nog ff kijken voor we onder de wol kruipen,meid je hebt inktvis gegeten, pfff ikzou haast denken wat de boer niet kent dat vr..............eet ie niet, meid, nou dat wordt idd weer hollandse pot als je thuis bent, of zalm met je moeder. Wat jammer dat je regen hebt gehad, en wat leuk dat je terug mag komen in het gezin waar je logeert. En helemaal goed dat het engels praten zo goed gaat, super hoor, op deze manier leer je het echt goed. Geniet morgen nog goed van een hele dag griekenland, want vrijdag krijg je weer een gebroken dag, enne ik heb al met je moeder gesproken, jemag veel en lang uitslapen in de herfst vakantie, dus ga nog maar ff lekker uit je dak. dikke knuffel uit Nijkerk X

• 11 Oktober 2012 - 07:56

Astrid Heek:

Goedemorgen allemaal,
    hel is al weer donderdag, de tijd gaat zo snel, nog maar 1 nacht en jullie komen al weer terug ,jammer of niet ?? Jammer is ook het weer, maar ja, wij hadden Selien gisteren aan de telfoon en jij Selien was zoooo vrolijk dat wij de indruk hadden dat jij erg veel plezier hebt met al de meiden, ondanks het weer.
    Slecht weer bestaad trouwens niet alleen verkeerde Kleding. Wij wensen een SUPER DAG maak er iets mooie`s XXXXvan ons allemaal Fam. Heek

• 11 Oktober 2012 - 08:29

Andrea:

lieve selien, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt ! geniet ervan,de tijd vliegt!goede reis morgen en snel tot ziens ! heel veel liefs, Andrea en de rest

• 11 Oktober 2012 - 17:52

Ulrike:

Heeeey Selien,

goed hé om een Duitse moeder te hebben :-)
    Ik ben ook blij met de mijne....
    en met jou en je moeder als vriendinnen ;-)
    Geniet nog lekker van je laatste dag!

Groetjes,

Ulrike

Accent

Accent Nijkerk internationaliseert! Inmiddels zijn er door leerlingen en docenten reizen gemaakt naar Engeland, Frankrijk, België, Griekenland, Duitsland, Malta, Polen en Tsjechië. De komende tot de zomervakantie van 2015 vinden er nog vier reizen plaats! Een studiereis naar Londen, een buitenlandstage van twee weken in België en twee projectweken in Tsjechië, waarvan één klusweek voor technische aanpakkers én een week, waarin kansarme kinderen een toffe vakantie krijgen aangeboden door Ton en Susanne Boekhout en leerlingen en docenten van Accent Nijkerk.

Actief sinds 11 April 2010
Totaal aantal bezoekers 261989