het klooster in...... - Reisverslag uit Lárisa, Griekenland van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu het klooster in...... - Reisverslag uit Lárisa, Griekenland van Accent Nijkerk - WaarBenJij.nu

het klooster in......

Door: the Greece girls

Blijf op de hoogte en volg Accent

11 Oktober 2012 | Griekenland, Lárisa

Vanochtend verzamelden we ons weer op het schoolplein. Het was niet lang geleden, dat de docenten en Selien en Deveny elkaar zagen, want gisteravond kwamen we elkaar nog tegen op straat. Dat valt ons op: het Griekse leven speelt zich voornamelijk buiten af tot 's avonds laat. Echter lagen de meiden eerder dan de andere avonden op bed, want deze reis kost best wel wat energie!

Per bus gingen we naar de Metheora kloosters. Bijzondere kloosters boven op steile rotsen. Tegenwoordig kom je met de bus een heel eind en kan je daarna met een trap naar boven. Vroeger werd alles en iedereen (!) naar boven getakeld (in een mand of in een net). Gelukkig hoeft dat nu niet meer!!!! Lange rokken aan en daarna naar binnen! In de eerste ruimte zagen we enorm veel beschilderingen. Wel 300! Indrukwekkend. Maar toen we beter keken, schrokken we een beetje: er waren martelaren geschilderd en we zagen ook hoe ze gemarteld werden.... ai. Selien weet nu voor wat voor vreselijke dingen ze vroeger paarden gebruikten. Het uitzicht van het kloosters was prachtig. De oude keuken hebben we op de foto gezet voor meneer van Tongeren. En natuurlijk zijn er leuke souvenirtjes gekocht.

Een ander belangrijk deel van het Griekse leven speelt zich af aan tafel. Na het kloosterbezoek volgde daarom weer een uitgebreide lunch. Een bijzonder restaurant dit keer. De voordeur bleek een enorme boom! En de maaltijd weer een enorme overdaad! Reden, dat we ook deze avond het diner overslaan..... Ondertussen werden de leerlingen ondervraagd over het project en gefilmd. En onder leiding van mevrouw van Dijk hebben we na de lunch gesport om de nodige calorietjes weer kwijt te raken. Oeps, ook dat is geloof ik gefilmd......

De docenten zijn erg trots op Selien en Deveny! Ze nemen initiatief naar de reisgenoten en praten er gezellig! Af en toe is er hulp nodig van de docenten als er belangrijke onderwerpen aan de orde komen: 'mevrouw, hoe zeg je: 'klitten in je haar'? Het lukt me niet om dat uit te leggen aan dat meisje'. 'Hoe laat je Grieken stoppen met roken in het restaurant?'

Na een busrit vol gezellig internationaal geklets en het spelen van spelletjes met elkaar, kwamen we weer terug in Larisa. De laatste avond is van start gegaan.......

• 11 Oktober 2012 - 19:50

Astrid Heek:

Hoi, hoi,
    wat leuk allemaal om tel lezen , was ik er maar bij. Ik kan Selien begrijpen als echt paardenlliefhebber wil je niet dat paarden zo gebruikt worden. Laatste Avond, meiden geniet ervan, wij hopen dat deze vriendschap hier niet ophoud, het zal leuk zijn om elkaar nog een keer te zien, wij zien wel of dat mogelijk is. Maar toch zijn wij ook HEEL ERG BLIJ om onze Selien weer in onze armen te kunnen sluiten.
    Veel plezier nog vanavond.
    Waar zijn de leuke Foto`s ???? of mocht het niet in het Kloster ??/
    Groetjes Fam. Heek Dikke kus van TORRO

• 11 Oktober 2012 - 22:11

Mettine:

Hallo Deveny en Selien

Ja meiden jullie laatste avond nu op het terras met jullie buitenlandse vrienden.
    En ook fijn om te horen dat jullie samen het leuk hebben gehad.
    Vanavond voor het laatst contact gehad via de chat dat is wel heel prettig.
    Wat gaat de tijd snel voorbij.
    Deze week hebben jullie zo veel geleerd op school en die poster is leuk geworden.
    Ik herkende de plaatjes die je had verzameld goed bezig xd.
    Voor straks lekker slapen en morgen fit wezen voor de terug reis.
    Mevr van Dijk geeft jullie nog wel even een gymles voor vertrek:p
    En dan is het vakantie jeeeej
    Goeie reis terug en we zien elkaar op schiphol.
    Groetjes Mettine en Ronny

Hallo Leerkrachten

Wat hebben jullie een druk progamma gehad deze week.
    Ja echt leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan.
    En ook die foto's geweldig om te zien.
    Ook voor jullie zit het er bijna op dus vroeg onder de wol en morgen weer gezond op.
    Bedankt dat Deveny dit met jullie mocht avonturen.
    Goeie reis terug en tot morgen avond.
    Groetjes Mettine en Ronny

Accent

Accent Nijkerk internationaliseert! Inmiddels zijn er door leerlingen en docenten reizen gemaakt naar Engeland, Frankrijk, België, Griekenland, Duitsland, Malta, Polen en Tsjechië. De komende tot de zomervakantie van 2015 vinden er nog vier reizen plaats! Een studiereis naar Londen, een buitenlandstage van twee weken in België en twee projectweken in Tsjechië, waarvan één klusweek voor technische aanpakkers én een week, waarin kansarme kinderen een toffe vakantie krijgen aangeboden door Ton en Susanne Boekhout en leerlingen en docenten van Accent Nijkerk.

Actief sinds 11 April 2010
Totaal aantal bezoekers 262016